سردار احمد عبداللهی در گفتگو با پرسون؛

راهبرد تدافعی مجموعه سپاه در برابر ویروس کرونا چیست؟

معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه گفت: برابر آنچه که با تحولات وزارت بهداشت و درمان صورت گرفته است؛ بسیج جامعه پزشکی با شروع طرح خانه به خانه بتوانند بیماران را شناسایی کنند و برای اجرای این اقدام مشارکت مردم را می طلبد.


سردار احمد عبداللهی، معاون سلامت- آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی سایت خبری پرسون، در خصوص آخرین اقدامات سپاه در مقابله با بیماری کرونا گفت: سپاه برای مقابله با کرونا از ابتدای شروع این بیماری در کنار مردم خوب کشورمان حضور و به بیماران خدمات رسانی داشته است.

احمد عبداللهی با بیان اینکه پس از فرمان مقام رهبری مبنی بر در اختیار گذاشتن حداکثر ظرفیت مراکز درمانی و بیمارستان های نیروهای مسلح؛ ظرفیت مراکز درمانی و بیمارستان ها در خدمت مردم و در کنار کادر درمان، وزارت علوم پزشکی کمک حال مدافعان سلامت بوده ایم.

معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه گفت: با ابلاغ فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تمام ظرفیت های درمانی و بیمارستانی به این موضوع اختصاص یافت.

وی با عنوان اینکه بعد از ابلاغ فرمانده سپاه، قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا(ع) تشکیل شد، اظهار داشت: بر این اساس مقرر شد کل پایگاه های بسیج، حوزه ها و نواحی سپاه به پایگاه امداد رسانی حافظان سلامت تبدیل و در خدمت مردم در مقابله با بیماری کرونا قرار بگیرند.

عبداللهی افزود: تا بر این اساس تمام تمهیدات و ابلاغیات ستاد کرونا که اعلام می شود؛ بتوانند پیاده سازی و اجرایی شود

وی همچنین در ادامه گفت: تاکنون از ابتدای شیوع بیماری کرونا حدود 12 هزار نفر در بیمارستانهای سپاه درمان و بستری شدند؛ هم اکنون مجموعه ظرفیت های مراکز درمانی سپاه پاسداران در خدمت مردم است.

معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه گفت: مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی توجیه هستند و از طریق رسانه های رادیو، تلویزیون و فضای مجازی به رعایت فاصله گذاری اجتماعی تاکید می شود و به آن پرداخته می شود.


مهمترین استراتژی مبارزه با کرونا قطع ارتباط این ویروس است


معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه گفت: هر اندازه پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و از تجمعات و ترددهای نابه جا به خصوص سفر پرهیز کنیم؛ به نوعی کمک به متولیان حوزه سلامت است تا بتوانیم با این بیماری مبارزه کنیم.


وی خاطرنشان کرد: خوشایند نظام جمهوری اسلامی نیست که روزی سیصد چهارصد نفر از هموطنان خود رابه جهت بی مبالاتی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط سایر هموطنان شاهد به خطر افتادن جان عده ای دیگر از هموطنانمان باشیم.

راهبرد تدافعی مجموعه ی سپاه در برابر ویروس کرونا چیست؟
عبداللهی گفت: برابر آنچه که با تحولات وزارت بهداشت و درمان صورت گرفته است؛ بسیج جامعه پزشکی با شروع طرح خانه به خانه بتوانند بیماران را شناسایی کنند و برای اجرای این اقدام مشارکت مردم را می طلبد.

معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه ضمن تاکید بر مشارکت مردم در طرح خانه به خانه گفت: تا در این طرح بتوانیم بیمارانی که در خانواده ها هستند را شناسایی، بستری یا تحت نظر قرار دهیم.

209410